söndag 2 mars 2014

Gudstjänst

Idag var det gudstjänst i grannkyrkan och jag spelade trumpet. Tre semlor har jag ätit, och morgondagen är förberedd. Ska till skolan imorgon. Är nog en månad sen jag var där. Inte så att jag legat på latsidan. Har verkligen pluggat. Ute snöar det lite lätt, och i den snön ska jag ut och gå en sväng.
Gudstjänst alltså. Inget jag har något som helst problem att helt seriöst medverka i.
Sådan har jag blivit, en vandrare mellan verkligheter och sanningar.
Förr kände jag så mycket att jag behövde stå för allt. Stå för än det ena än det andra. Gick jag på ett miljöpartimöte så började jag ifrågasätta om jag stod för hela partiprogrammet. Gick jag på gudstjänst var jag tvungen att ifrågasätta om jag verkligen stod för det kristna budskapet. Nu känner jag aldrig så längre. Jag står för den jag är, där jag går omkring i tillvaron och oftast trivs.
Där jag trivs, där står jag för att jag trivs.
Nu blir det den där promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar